تحولات منطقه

معاون اجرایی سازمان پایانه های مسافر بری شهرداری مشهد گفت: اقدامات ما در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به دستورالعملهای ابلاغی تحت نظر ستاد مبارزه با کرونا و شرایط جدید کرونایی برنامه ریزی و عملیاتی خواهد شد.

تشریح اقدامات سازمان پایانه های مسافر بری  مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 مهندس سید امیر حسینی مدقق معاون اجرایی سازمان پایانه های مسافر بری  مشهد در توضیح برنامه های این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد: اقدامات ما در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به دستورالعملهای ابلاغی تحت نظر ستاد مبارزه با کرونا و شرایط جدید کرونایی برنامه ریزی و عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس پس از تشکیل ستاد مناسبتهای سازمان و تشریح وظایف به حوزه های مرتبط توسط کارشناس مدیریت بحران این سازمان به صورت روزانه از سامانه ماسک وظایف و اقداماتی را به که این سازمان محول شده است را رصد می نماییم تا آخرین ابلاغات و تغییرات موظفی عملیاتی گردد. در این خصوص می بایست عنوان نمود با توجه به شرح وظایف و اختیاراتی که این سازمان بر عهده دارد سعی می نماییم تا از لحاظ  شرایط محیطی و فضاهای کاربردی که در اختیار مسافران و زائران قرار می گیرد پروتکلهای ابلاغی را اجرا نماییم، شایان ذکراست قوانین و مقررات مربوط به ناوگان حمل ونقل بین شهری بر اساس قانون بر عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای می باشد که در این خصوص همکاری بسیارخوبی بین این سازمان و اداره کل راهداری در اجرای هر چه صحیح فعالیتهای صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: سعی کرده ایم با شیفت بندی همکارانمان در این ایام جهت حضور فعال و موثری در حوزه های مرتبط با خدمات مسافرین داشته باشیم و وظایف محوله در زمان و مکان صحیح به درستی  انجام شود که در این خصوص با بررسی آسیب های سال گذشته و شناسایی آنها در جهت رفع مشکلات و اجرای درست برنامه ها در سال جدید اقدام خواهیم کرد.
حسینی افزود:  در تمامی مبادی ورودی به سالنهای پایانه های مسافربری با حضور عوامل حفاظت فیزیکی مسافرین موظف به رعایت پروتکل هایی بهداشتی می باشند که پایش مسافرین، استفاده ازماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل وب کیوسکهای فروش بلیت الکترونیکی، استقرار دستگاه های پدالی ضدعفونی کننده دستها، تهویه مداوم هوا سالنها، ضدعفونی نمودن  سالنها و ساختمان ها و جایگاها، شستشو و ضدعفونی نمودن سرویسهای بهداشتی، اکران پیامهای اطلاع رسانی با محوریت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و پیامهای هشدار دهنده، پخش پیامهای صوتی جهت رعایت موارد توسط مسافرین، استقرار گیتهای کنتنرل هوشمند با امکان نظارت از طریق QR کد مندرج بر روی بلیتها و جلوگیری از ورودی افراد متفرقه و همراهی مسافرین به جهت خلوتی سالنها  فاصله گزاری بر روی صندلیهای سالنهای انتظار  شستشوی مداوم سالنها و سایر اقدامات مرتبط می باشد.
حسینی مدقق اضافه کرد: بحث ضدعفونی کردن محیط پایانه و سالن ها به صورت مداوم و طبق برنامه زمان بندی شده در تمام مکان هایی که مسافران حضور دارند انجام میشود. ضمن اینکه از سال گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا طرح ارتقاء الگوهای خدمات در پایانه های مسافربری مشهد اجرایی شده است که یک طرح ملی و کشوری بوده که با همراهی  اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان، همکاری شرکت های مسافربری و انجمن صنفی شرکتهای مسافربری، به پشتیبانی معاونت محترم عمران حمل ونقل ترافیک شهرداری مشهد و مساعدتهای صورت گرفته از طریق شورای اسلامی شهر مقدس مشهد و شهردار گرانقدر عملیاتی گردید  که در آن در مرحله ابتدایی  دفاتر متفرقه فروش بلیط در پایانه ها در یک مکان متمرکز گردید و بیلت برای کلیه مقاصد در یک نقطه ارایه می شد و در مرحله دوم خروج  این دفاتر از محل پایانه های مسافربری و استفاده کامل از بستر فروش بلیت اینترنتی بدون نیاز به حضور مسافرین می باشد که در حال اجرایی نهایی این مرحله می باشیم که در همین خصوص مسافرین محترم می توانند برای تهیه بلیط  از درگاههای اینترنتی استفاده کنند و نیازی نیست که حضور فیزیکی داشته باشند .
  وی افزود: مسافران با خرید بلیت الکترونیکی موجب حذف عوامل نامرتبط با چرخه سفر می گردد که ایجاد مزاحمتهای مداومی را برای مسافرین در پایانه ها به همراه داشته اند، ضمن اینکه این اطمیمنان برای ایشان می باشد که نرخ این بلیت رسمی و دارای تخفیف های ویژه نیز می باشد  و امکان اینکه از تمامی اطلاعات مربوط به ساعت حرکت اتوبوسها و شرکتهای مسافربری که امکان سفر به شهر مقصد را داشته باشند نیز بهره مند می گردد. در انتها از مسافران درخواست نمود در شرایط کنونی از انجام سفرهای غیر ضروری جددا خود داری نموده و سعی نمایند در صورت ضرورت حتما نکات عنوان شده را جهت انجام یک سفر مطمئن عملیاتی نمایند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.